דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתרים - מדריך למתחיל 

מאת    [ 23/12/2008 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 2808 פעמים ]

עם עליית הדרישה והצורך לנוכחות ברשת של כל בית עסק, הפכה בניית אתרים לנושא עימו צריכים להתמודד מנהלי עסקים וסוחרים רבים בכל התחומים. התמודדות זו, עם זאת, היא משהו שאין להם כל כלים מקצועיים לבצע. מטרתנו במאמר זה אינה להחליף קורס מקיף של בניית אתרים, אלא לסקור מספר נושאים עליהם יש לתת את הדעת בטרם נכנסים להרפתקה של בניית אתרים לבית העסק. המאמר לא יהפוך אותך למומחה בניית אתרים, אך עשוי לספק לך מספר כלים ומונחים בסיסיים, שיאפשרו לך לשאול את השאלות הנכונות.

ההנחה הראשונה שיש לזכור בנושא של בניית אתרים היא שכל אתר, גדול כקטן, הוא מכלול של צורה ותוכן. ההנחה השנייה היא שכל אתר נועד להשיג מטרה מסוימת. נסקור עתה את הדברים עליהם יש לתת את הדעת בתהליך של בניית אתרים ונראה כיצד ההנחות הללו משתלבות בתחומים השונים.

אחת הסיבות המרכזיות להקים בכלל אתרים היא בכדי להעביר לגולשים תוכן. תוכן הוא מילה כללית שיכולה להתייחס לסוגים שונים של תכנים, כגון תוכן שיווקי, תוכן אינפורמטיבי, תוכן ויזואלי, תוכן צלילי ועוד. תוכן מתאים לאתר הוא אחד הדברים המרכזיים ביותר ואחד הדברים הראשונים עליהם יש לתת את הדעת בתהליך של בניית אתרים. תוכן של אתר משמש למטרות שונות במקביל. תוכן של אתר משמש להעברת מידע לגולש, לצורך יצירת הרושם הנכון והמבוקש על ידינו בנוגע לאתר או לבית העסק, משמש לצורך הנעה לפעולה (למשל הצטרפות למועדון לקוחות או משלוח פרטים לצורך המשך התקשרות עסקית) ואחרון אך בהחלט לא פחות חשוב - לצורך קידום אתרים וקידום מקומו של האתר במנועי החיפוש השונים.

דבר שני שיש להקפיד עליו כאשר מתכננים בניית אתרים הוא שמבנהו הטכני של האתר יהיה מתאים לצורך קידום אתרים במנועי חיפוש. מקומו של האתר נקבע על ידי גורמים שונים וביניהם גם קריטריונים טכניים שונים שקצר כאן המקום לפרטם. משום כך חשוב שתדרוש מבונה האתרים שלך אתר בעל מבנה נוח לצורך קידום אתרים.

מרכיב נוסף שהפך בשנים האחרונות למקובל יותר היא מערכת ניהול תוכן דינאמית יש בעלי אתרים המבקשים להוסיף בעצמם תכנים שונים מדי פעם (למשל עדכון על אירועים). אם גם אתה נמנה עליהם תוכל לבקש מבונה האתרים שלך לבנות עבורך, או להוסיף לאתרך מערכת ניהול תוכן שתאפשר לך להוסיף בעצמך תוכן. מערכת ניהול תוכן דינאמית מייקרת, באופן טבעי, את עלותו של האתר אך אם הנושא הוא בנפשך וחשוב מאוד עבורך תוכל לבקש זאת.

נושא חשוב נוסף ולעיתים אף קריטי במהלך בניית אתרים הוא עיצוב הממשק של האתר. עיצוב ממשק יכול להיות ההבדל בין הצלחה לבין כשלון של האתר. יש לוודא שממשק המשתמש הוא ברור, נוח, ידידותי ואף אינטואיטיבי (כלומר שגם אדם שלא גלש מעולם באתר יוכל להבין כיצד הוא בנוי, למצוא בו את דרכו בקלות ולהתחיל להשתמש בו באופן מייד בלי צורך לקחת קורס מיוחד בנושא..)

עיצוב ויזואלי של האתר חשוב מאוד גם הוא בתהליך של בניית אתרים. עיצוב ויזואלי פירושו בחירת צבעים, חלוקת העמוד, בחירת פונט, לוגו מתאים, מקום בולט לסלוגן וכן הלאה מרכיבים ממרכיבים שונים.

קיימים עוד מספר גורמים נוספים החשובים עבור בניית אתרים. גורם אחד הוא תכנון מבנה האתר. מתכנן האתר צריך לשים עצמו במקומו של הגולש ולשאול עצמו מה אני רוצה שהגולש יעשה באתר, את מה אני רוצה שימצא בקלות וכן הלאה. את כל המסקנות מן השאלות הללו יש להטמיע במבנה האתר ולאפשר לו להשיג את יעדיו. גורם חשוב נוסף הוא נוחות השימוש באתר - אתר לא נוח יבריח את הגולשים לאתרים מתחרים ויהפוך "שקוף" בעיניהם. גורם משמעותי נוסף עבור חלק מן האתרים הוא בניית מאגר המידע המשרת את האתר (כאשר כמות התוכן והמידע באתר מצדיקה זאת). גורם אחרון חשוב ביותר גם הוא, היא האינטראקטיביות עם הגולש. אם אנו בונים אתר בכדי שהגולש יצור איתנו קשר למשל, או ישלח פרטים, יש לספק לו את כל הכלים לעשות זאת ולהבליט אותם בצורה מספקת כך שלא יאלץ לטרוח לחפשם. אין מה לעשות, הגולשים של עידן האינטרנט התרגלו לקבל את המידע הדרוש להם על מגש של כסף...

לסיכום, בניית אתרים אינה תהליך פשוט, אך הקפדה על כל הגורמים הקשורים בתהליך ועבודה עם אנשי מקצוע טובים ומוכשרים תאפשר לנו לבנות אתר שייצג אותנו בכבוד ברשת ויאפשר לנו להפיק ממנו את המיטב.
ivtextivtext חברת התוכן הגדולה בישראל, החברה מספקת שרותי תרגום, קופירייטינגקידום אתרים ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב